Stap voor stap Engels (of Nederlands) leren

De opzet van de workshops is om het Engels* leren spreken te combineren met een ontspannende activiteit zoals wandelen in de natuur, luisteren naar muziek of een rollenspel spelen.

Easy Walking, Easy Talking maakt gebruik van op maat gemaakte programma’s waarbij u op een laagdrempelige en doeltreffende manier zelfverzekerder Engels* leert spreken. Wandelen en leren is een uitstekende combinatie. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat het leren van een andere taal tijdens het uitvoeren van andere activiteiten veel gemakkelijker gaat omdat uw denkritme, geheugen en zelfvertrouwen toenemen.

De programma’s zijn flexibel zowel in inhoud als opzet en kunnen worden samengesteld voor één of meerdere deelnemers. U stelt in overleg een programma samen dat is afgestemd op uw wensen, doelen en agenda. Neem contact met ons op voor meer informatie or voor een vrijblijvend intakegesprek.

* De Easy Walking, Easy Talking workshops zijn ook beschikbaar voor deelnemers die in plaats van Engels de Nederlandse taal willen leren spreken.

De buitenwereld in
The first step is the hardest... Just take it!
Wandelen in de natuur

Voor lichaam en brein

Door actief te zijn, wordt het leren geassocieerd met gezondheid en plezier. De activiteiten kunnen hoog actieve lichamelijke inspanning vragen zoals langere wandelingen maar ook rustige, korte activiteiten in het dorp of tuin.

Doelgericht en praktisch

De nadruk bij Easy Walking, Easy Talking ligt minder bij de theorie en het leren uit boeken, maar meer op de praktijk: het leren door gewoon te doen en te oefenen. De workshops op locatie maken dat u precies dat leert waar u naar op zoek bent.


De buitenwereld in

Tweetaligheid maakt dat de hersenen sneller kunnen schakelen en zorgt dat multitasken gemakkelijker gaat, stimuleert het geheugen en zorgt voor meer tolerantie binnen onze multiculturele samenleving. Het spreken van een tweede taal zal uw horizon verbreden.

Op maat gemaakt

In onze huidige samenleving hebben we het vaak te druk. Veel mensen vinden het moeilijk om tijd vrij maken voor studie of lichaamsbeweging. Daarom biedt Easy Walking, Easy Talking de mogelijkheid om een persoonlijk programma samen te stellen waarin u zelf bepaalt welke onderwerpen, wat voor activiteiten, met hoeveel deelnemers en hoe intensief u wilt leren.

Ineke Smits

Uw docent, Ineke Smits, is Cambridge Advanced English gecertificeerd en heeft 5 jaar in het buitenland gewerkt en gewoond. Ze is fysiotherapeute van beroep en heeft 27 jaar op de opleiding tot Fysiotherapeut lesgegeven in het Engels aan buitenlandse studenten.

Waarom is Engels leren een must?

Engels is een brugtaal geworden die met de internationale handel en onze cultuur is meegegroeid. We komen er constant mee in aanraking. Schijnbaar onopvallende termen worden vaak niet eens meer vertaald: sandwich, airco, all inclusive, lunch, bitcoin, app, selfie, hashtag, internet, big smile en multitasking. We gebruiken, zonder er echt bij stil te staan, al veel meer Engelse woorden dan we denken.

Engels spreken is hard nodig als u bijvoorbeeld naar informatie wilt zoeken op het internet, op vakantie wilt gaan naar het buitenland of als u plannen hebt om een nieuwe studie te gaan volgen. Op uw werk wordt meer van u gevraagd als werknemer of als werkgever, een goede communicatie tussen collega’s en cliënten met andere nationaliteiten en andere culturen maakt dat dit de sfeer op de werkvloer verbeterd.

Terwijl kinderen van nature sneller nieuwe dingen aanleren, maken volwassenen en ouderen bij het leren altijd gebruik van hun motivatie en levenservaring. Een taal leren wordt dus niet noodzakelijk moeilijker als je ouder wordt, het leerproces verloopt alleen anders. Easy Walking, Easy Talking biedt verschillende activiteiten die deze leerprocessen op een passende en prettige manier stimuleren.

Waarom is wandelen zo positief voor onze hersenen?

Wandelen is gezond, maar in al zijn eenvoud een middel om snel overheen te kijken. En dat terwijl het bewezen effect van wandelen op je brein jaloersmakend is voor de supplementenindustrie, aldus Davis Dissalvo. In zijn blog geeft Davis naar aanleiding van een in 2016 verschenen onderzoek van Miller en Krizan een opsomming van de voordelen van wandelen voor je brein.

Een korte samenvatting:

  1. Wandelen verbetert je humeur, zelfs als je het niet verwacht. De uitkomsten laten zien dat na slechts 12 minuten wandelen een verbetering is waar te nemen in humeur, veerkracht, focus en zelfvertrouwen in vergelijking tot 12 minuten zitten.
  2. Wandelen stimuleert je creatieve vermogens, met name het probleemoplossend vermogen. Er is een toename waarneembaar van 60% ten opzichte van zitten en het effect blijft tot ongeveer een kwartier na het wandelen aanwezig.
  3. Wandelen zorgt voor extra verbindingen tussen je hersencellen. Na een jaar wandelen konden onderzoekers een toename van de connectiviteit tussen de verschillende hersengebieden waarnemen in de gebieden die zijn betrokken bij dysfunctioneren door ouderdom.
  4. Wandelen verbetert je geheugen, proefpersonen konden geheugenopdrachten beter uitvoeren wanneer ze daarbij in hun eigen tempo konden lopen. Vooral bij jonge proefpersonen was het effect van wandelen sterk.
  5. Wandelen geeft je het juiste denkritme.

Wandelen brengt je naar buiten en groen doet goed. Combineer wandelen met natuur (of in ieder geval een klein beetje groen) en je creëert een win-winsituatie.

Lees het hele blogartikel van Davis Dissalvo: Why Walking is Better Brain Medicine than Anything You'll Find on the Supplement Shelf.